Thursday, March 13, 2008

浪費時間

人生有幾多時間可以浪費呢?我今天則浪費了3小時,做一件我認為沒有意義但要維持關係的事情。
三小時,即是一天的1/8。如果我每天浪費3小時,又假設我有70歲命的話,那麼我的一生便浪費了8.75年。人生有多少個8.75年?
抱歉我在埋怨。寫這篇文埋怨也是浪費時間。
可能你會問,既然浪費時間埋怨,為何不轉變自己的心態去歡歡喜喜地做事?畢竟其他人對這件事情也花了很多誠意、心思和時間。
很抱歉,我暫時不能改變我的態度,正如你也不會改變你的思維一樣。

1 comment:

Teoh KL said...

Recently I really find 24hr is insufficient for a day. I have so many plans in mind yet to be materialized, I have so many books/ magazine on my bed side to be read...

I have almost cut off all of my TV and movie time, I tried to control my sleeping hour not more than 7 hr...

But occasionally I do free myself completely doing something worthless...